Šajā rakstā uzzināsi:
Kas ir uzkrājumi?
Kā izveidot uzkrājumu grāmatojuma sagatavi?
Kā izmantot uzkrājuma sagatavi rēķina grāmatošanā?
Kas ir uzkrājumi?
Uzkrājumi ir funkcionalitāte, kuru izmanto MONEO sistēmā, lai sadalītu kāda ieraksta (piemēram, rēķina) summas grāmatojumu uz vairākiem periodiem. Piemēram, ir saņemts piegādātāja rēķins par pakalpojumu - servera nomu. Pakalpojumi ir par periodu viens gads. Ja šo rēķinu reģistrēsi vienkāršā kārtībā, tad grāmatojums izveidosies rēķina datumā, vai datumā, ko norādīsi laukā Grāmatojuma datums. Visa summa tiks grāmatota vienā datumā.
Lai sadalītu šo summu tā, lai veidotos grāmatojums katrā mēnesī ar 1/12 summas daļu, izmantosim Uzkrājumu funkcionalitāti.
Uzkrājuma noteikumu izveide. Kā izveidot uzkrājumu grāmatojuma sagatavi?
Lai iestatītu kā tiks dalīti un grāmatoti uzkrājumi var izveidot dažādus uzkrājuma scenārijus, kurus vēlāk iespējams pievienot vajadzīgajiem ierakstiem. Izveidosim scenāriju, kad summa tiek sadalīta 12 daļās un grāmatojums tiek veidots 12 mēnešus, sākot ar rēķina datumu.
- Modulis Finanses > Iestatījumi > Uzkrājumi > Jauns
- Ievadi Kodu, piemēram, 12M0
- Ievadi Komentāru, piemēram, Sadalījums 12 mēnešiem, sākot ar rēķina saņemšanas mēnesi.
- Norādi Starpkontu, piemēram 2410. Uz šo kontu tiks grāmatota pilnā rēķina summa. Un uzkrājumu grāmatojumu katra 12. daļa.
- Atzīmējiet Uzreiz grāmatot, lai sistēma veidotu grāmatojumus uz nākotnes periodiem uzreiz pie ieraksta grāmatošanas.
- Rādīt ievietojot - izvēlies kad šo scenāriju vēlies izmantot. Mūsu gadījumā - Visur. Jo šo scenāriju varam izmantot gan izdevumu (piegādātāju) sadalīšanai, gan ieņēmumu (realizācijas) sadalīšanai.
- Tabulas 12 rindās norādi kurā mēnesī (pieskaitot rēķina datuma mēnesim) kāda summa (procentos) ir jāgrāmato uz izdevumu vai ieņēmumu kontu no norādītā starpkonta (2410).
- Kolonnā Nod.kods - norādi vajadzīgo PVN nodokļa kodu. Mūsu gadījumā tas ir B - bez PVN. Jo rēķina visa PVN summa tiks grāmatota uz priekšnodokli rēķina datumā un netiks ņemta vērā turpmākajos uzkrājuma grāmatojumos.
Ievēro, ka 12. grāmatojuma summā ir norādīta "=" zīme. Tas ir tādēļ, lai neveidotos sīkas summu starpības, kas var izveidoties sadalot summu.
Kā izmantot uzkrājuma sagatavi rēķina grāmatošanā?
Lai liktu lietā izveidoto uzkrājuma scenāriju piegādātāju vai realizācijas rēķina summas sadalīšanai, izvēlies vajadzīgo scenāriju rēķina tabulas rindās > Uzkrājums.
Ņem vērā, ka Piegādātāju rēķinā norādāms izmaksu -debeta konts nevis Nākamo periodu izmaksu konts. Veidojoties Piegādātāju rēķina grāmatojumam par izmaksu / Debeta kontu tiks ņemts konts no Uzkrājuma ieraksta.
Ņem vērā, ka uzkrājuma scenārijs attieksies tikai uz to rindu un summu, kurai tas ir pievienots. Tāpat, jāņem vērā, ka grāmatojums, kurš tiks dalīts 12 daļās, iespējams, veidos finanšu ierakstus jau nākamajā gadā. Tāpēc pārbaudi, vai sistēmā ir iestatīts nākamā gada Finanšu gads un izveidota Grāmatojumu ierakstu numerācija. Kā to darīt lasi šeit:
Finanšu gada iestatīšana
Numuru sēriju iestatīšana.
Atverot šī rēķina grāmatojumu, (izvēlne darbības
> Atvērt grāmatojumu ) redzēsi, ka visa summa ir grāmatota uz starpkontu, PVN priekšnodokļa kontu un piegādātāju saistībām:
Summas sadalījumu un tā Finanšu grāmatojumus (kas ir automātiski izveidoti manuāli grāmatojumi) uz nākotnes periodiem vari apskatīt atskaitē Rēķina statuss (izvēlne darbības> Rēķina statuss )
Atverot jebkuru no uzkrājuma grāmatojumiem, vienmēr redzēsi atsauci uz rēķina grāmatojumu un summa tiks grāmatota uz starpkontu un izdevumu kontu.
Par uzkrājumu izmantošanu, lai grāmatotu rēķinus, kuros ir iepriekšējo periodu izdevumi, lasi šeit.
Komentāri
0 comments
Lūdzu ieejiet lai varētu pievienot komentāru.